علی کریمی؛ احدیه صادقی
چکیده
پژوهش حاضر با هدف تدوین الگوی نقش رسانههای اجتماعی در محیط کار بر پیامدهای شغلی کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان کرمانشاه انجام شد. روش پژوهش،، توصیفی – پیمایشی و مبتنی بر معادلات ساختاری بود.جامعه آماری پژوهش شامل 320 نفر از کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان کرمانشاه بود که بر اساس فورمول کوکران175 نفر به شیوه تصادفی طبقه ای ...
بیشتر
پژوهش حاضر با هدف تدوین الگوی نقش رسانههای اجتماعی در محیط کار بر پیامدهای شغلی کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان کرمانشاه انجام شد. روش پژوهش،، توصیفی – پیمایشی و مبتنی بر معادلات ساختاری بود.جامعه آماری پژوهش شامل 320 نفر از کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان کرمانشاه بود که بر اساس فورمول کوکران175 نفر به شیوه تصادفی طبقه ای به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری پرسشنامه 19 سوالی در دو بخش رسانههای اجتماعی در محیط کار و پیامدهای شغلی بود. در این پژوهش جهت بررسی روابط بین اجزاء مدل از معادلات ساختاری و جهت تجزیه و تحلیل دادهها از نرمافزار Smart PLS استفاده شد. یافتهها نشان داد که رسانههای اجتماعی در محیط کار بر پیامدهای شغلی با ضریب مسیر 55/0 و مقدار T 5.58 تاثیرگذار بوده است. در این میان شاخص استفاده اجتماعی بیش از حد از رسانههای اجتماعی بر پیامدهای شغلی با ضریب مسیر 16/0 و مقدار T2.11، شاخص استفاده لذت جویانه بیش از حد از رسانههای اجتماعی بر پیامدهای شغلی با ضریب مسیر 32/0و مقدار T 2.51، و شاخص استفاده شناختی بیش از حد از رسانههای اجتماعی بر پیامدهای شغلی با ضریب مسیر 18/0 و مقدار T 2.57 اثرگذار بوده است. بنابراین استفاده از شبکههای اجتماعی میتواند پیامدهای شغلی مثبت و منفی بسیاری در محیطهای سازمانی به همراه داشته باشد،